Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ursus jedzie autobusem pod prąd

11 marca 2019 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

Projekt NCBiR, zakładający budowę ponad tysiąca elektrobusów, miał być kołem zamachowym rządowego programu rozwoju elektromobilności. Ale dla największych producentów nie okazał się biznesowo racjonalny. Adam woźniak

 

Udział napędów alternatywnych w łącznej liczbie nowo rejestrowanych autobusów szybko się zwiększa. Jeśli w 2016 r. wynosił 2,2 proc., to w ubiegłym sięgnął 11,7 proc. To zasługa unijnych dotacji dofinansowujących niskoemisyjny transport, z których chętnie korzystają miejscy przewoźnicy. Trzy lata temu zakupili 19 autobusów z napędem na sprężony gaz ziemny (CNG), 17 autobusów z napędem hybrydowym i 6 elektrobusów. Z kolei w 2017 roku takich ekoautobusów zarejestrowano już 160: 85 hybryd, 63 elektrobusy i 12 gazowców. Natomiast w 2018 roku udział niskoemisyjnej floty w łącznej sprzedaży okazał się najwyższy w historii i ubiegły rok możemy określić mianem najbardziej „zielonego". W ciągu 12 miesięcy na rynku pojawiło się aż 317 szt. ekoautobusów, w tym 54 pojazdy z napędem gazowym, 63 elektrobusy i aż 200 hybryd. W roku 2019 ten udział powinien znowu znacząco wzrosnąć. M.in. za sprawą elektrobusów, których na koniec 2018 r. w polskich miastach jeździło już 151.

Liderem rynku autobusów elektrycznych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11302

Wydanie: 11302

Spis treści

Reklama

Zamów abonament