Kafelki i baterie hitami internetu
Nie ubrania czy motoryzacja, a kategoria dom i ogród jest liderem polskiego e-handlu. Jej znaczenie szybko rośnie zarówno w liczbie sklepów, jak i obrotach. piotr mazurkiewicz
Choć w ostatnich latach w branży e-commerce najwięcej mówi się o postępach sektora odzieżowego czy spożywczego w zakresie edukowania konsumentów do tej formy kupowania, to cichym bohaterem jest kto inny. Ogromny postęp wykonały firmy z sektora dom i ogród czy też określanego z angielska DIY od „do it yourself". Z danych firmy Shoper wynika, że już 22,7 proc. sklepów w sieci to reprezentanci właśnie takiej oferty – wicelider, czyli branża odzieżowa, ma 17,5 proc. udziału.
Szybki rozwój rynku
Podbój rynku trwa nadal, co widać również po wynikach Allegro. Firma podała, że w 2016 r. kategoria dom i ogród odpowiadała za 21 proc. udziałów, co dawało jej drugą pozycję za sprzętem elektronicznym. Jednak według firmowej prognozy w 2021 r. udział DIY ma wzrosnąć do 30 proc., podczas gdy udział elektroniki spadnie do 20 proc., taki sam będzie też w przypadku branży motoryzacyjnej. Jaki jest obecnie? – Nie możemy podać takiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta