Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co najmniej jeden egzemplarz z podpisem

07 maja 2019 | Dobra Administracja | Anna Puszkarska

Konieczne jest podanie imienia 
i nazwiska oraz stanowiska służbowego pracownika organu upoważnionego do wydania decyzji. Podpis pod decyzją musi być własnoręczny, ale nie musi być czytelny.

- Decyzja wydana przez organ prowadzący postępowanie administracyjne obejmowała załącznik, którego nie podpisano. W treści decyzji wskazano jednak na ten załącznik i szczegółowo go opisano. Nie ma wątpliwości, że dany załącznik jest częścią określonej decyzji. Czy w takim przypadku niepodpisanie załącznika powoduje nieważność decyzji?

Nie.

Zgodnie z art. 107 § 1 pkt 8 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) decyzja musi zawierać m.in. podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego pracownika organu upoważnionego do wydania decyzji, a jeżeli decyzja została wydana w formie dokumentu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11348

Wydanie: 11348

Spis treści

Reklama

Zamów abonament