Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Silniki spalinowe: to jeszcze nie koniec

07 maja 2019 | Ekonomia
Producenci aut starają się  w maksymalny sposób zmniejszać emisję szkodliwych substancji  przez silniki spalinowe
źródło: AdobeStock
Producenci aut starają się w maksymalny sposób zmniejszać emisję szkodliwych substancji przez silniki spalinowe

Czy klasyczne jednostki napędowe są takie złe i tak bardzo zanieczyszczają środowisko, jak się sugeruje? Diabeł nie jest aż tak straszny, jak go malują... maciej gis

 

Niektórzy twierdzą, że żywot silnika spalinowego dobiega końca. Czy oby na pewno? Według przewidywań na świecie do 2040 roku będzie około 2 mld pojazdów, z czego zapewne tylko parę procent będą stanowiły samochody o napędzie alternatywnym, w co wlicza się także hybrydy. Z tego względu przewidywania „sugerujące", że era silnika spalinowego się kończy, są raczej zdecydowanie przesadzone.

Różne rodzaje emisji

Obecnie proces spalania jest znacznie bardziej złożony i skomplikowany niż kiedyś. W zależności od rodzaju wtrysku i paliwa zasilającego inna jest też emisja poszczególnych szkodliwych składników. Najlepszym tego przykładem są różnice w emisji tlenków azotu w zależności od tego, czy mamy do czynienia z jednostkami z wtryskiem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11348

Wydanie: 11348

Spis treści

Reklama

Zamów abonament