Miliardy na ślubnym kobiercu
Sierpień to najgorętszy miesiąc na rynku wycenianym na 8 mld zł rocznie. Choć ślubów ubywa, branżę wspierają rosnące dochody i nowości. Anita Błaszczak
W branży ślubnej wysoki sezon trwa od czerwca do października. Najwięcej, bo co piąte, małżeństw zawierane jest właśnie w drugim miesiącu wakacji, gdy po żniwach w rolnictwie, zaczynają się żniwa na rynku ślubów i wesel. Jak oceniają działające na nim firmy, roczne wydatki na ten cel sięgają 8 mld zł.
Co prawda liczba zawieranych małżeństw w ostatnich latach maleje – ostatnio zawierano ich nieco ponad 190 tys. rocznie, czyli o ok. 60 tys. mniej niż ostatniej dekadzie XX w., ale za to rosną dochody Polaków, a wydatki nakręca ślubna moda. – W ciągu kilku ostatnich lat branża przeżyła rozkwit, a liczba ofert od dostawców usług weselnych dla par młodych zwiększyła się kilkakrotnie – ocenia Kamil Kopka, prezes branżowego portalu Wedding.pl, który niedawno zbadał weselne budżety Polaków. Według jego danych większość par młodych przeznacza na wesele od 40 do 60 tys. zł, finansując je najczęściej z pomocą rodziców.
Biznes na bogato
Robert Pieczyński, menedżer rozwoju biznesu w Agencji Ślubnej DecorAmor i członek zarządu działającego od kilku miesięcy Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów, potwierdza, że zdecydowana większość wesel w Polsce to imprezy niskobudżetowe, których koszt zamyka się w 50 tys. zł. Tylko jedna czwarta par wydaje na wesele powyżej 50 tys. zł.
Luksusowe imprezy za co najmniej 150 tys. zł...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta