Biznes z treścią
Młodzi ludzie wiarę w Boga okazują ciastkiem w chrześcijańskiej kawiarni i koszulką z biblijnym cytatem. Towarzyszy im dobra nowina, dobra kawa i często dobra książka.
Serce Warszawy: ulica Marszałkowska i ciąg MDM. Pod monumentalną kolumnadą skromny szyld „Docelowo", który w literze „o" ma mały krzyż wyglądający jak celownik. Rzeczywiście trafić trudno – najpierw przez bramę do klatki, tam strzałka i napis „Coraz bliżej celu"; potem schodami z wiszącymi wzdłuż nich plakatami filmowymi „Ludzie Boga" i „Wielka cisza". Oto drugie piętro i jesteśmy na miejscu, bo wyżej już tylko agencja towarzyska z niebieskim neonem „Open 24h" dla praktykujących inaczej. Docelowo nie śmie konkurować – pracuje w godzinach 12–20.
Z pozoru podobnych kawiarni w skandynawskim stylu jest wiele: białe meble, jasne drewno i kwiaty w donicach. Tutaj chrześcijańskość podkreślają detale – wymalowane na ścianie hasło „Bóg jest wszędzie. Nie widzisz?", regał z książką i muzyką na chrześcijańską modłę, przy barze krzyż i ciastka z wyimkami z Pisma zamiast wróżb. Menu zmienne, piątki postne. Alkoholu brak – to kwestia wyboru, nie koncesji, bo wypić można gdzie indziej. Tak zdecydował ojciec chrzestny przedsięwzięcia Maciej Podulka.
W cywilu szefuje firmie remontowej, dzięki czemu z malowaniem uwinęli się w dwa tygodnie. Kucharz też znalazł się szybko z pomocą pospolitego ruszenia przyjaciół z parafii i pielgrzymek, choć przy zakładaniu fundacji, która miała kierować lokalem, ludzie się wykruszyli. A przecież chodziło o coś więcej niż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta