Czy PPK zachęci Polaków do oszczędzania na emeryturę?
Pracownicze plany kapitałowe to nowy program, który ma ułatwić Polakom zgromadzenie środków na okres emerytalny. Jego sukces jest jednak uzależniony od wielu czynników. Jednym z nich jest zmiana naszego nastawienia do oszczędzania.
Podczas serii konferencji poświęconych PPK organizowanych przez „Rzeczpospolitą" i „Parkiet" eksperci wielokrotnie podkreślali, że dobra komunikacja z pracownikami to podstawowa kwestia w procesie wdrażania programu. To właśnie zrozumiałe przekazanie przyszłym uczestnikom PPK informacji o nowym rozwiązaniu jest podstawą, na której zostanie zbudowane zaufanie Polaków do tego programu.
Jak nie przestraszyć
Wśród instytucji, które angażują się w promocję PPK, jest także Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, która wraz z Fundacją GPW organizuje szkolenia dotyczące PPK w ramach edukacyjnej części procesu wdrażania programu w polskich przedsiębiorstwach.
– GPW zatrudniła około 40 trenerów, którzy jeżdżą bezpośrednio do firm i opowiadają o PPK: jak je wdrożyć, jakimi zasadami rządzi się nowy program. Są to szkolenia prowadzone za darmo – mówiła Patrycja Gorczyca z Działu Rynku Pierwotnego GPW.
– Zazwyczaj w naszych spotkaniach biorą udział osoby z zarządów, z działów HR i finansowych, ale również przedstawiciele związków zawodowych oraz osoby, które mają za zadanie wdrażać PPK w firmach. Od kwietnia tego roku przeprowadziliśmy około 400 szkoleń i z otrzymywanych informacji zwrotnych wynika, że – choć jest to temat trudny, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta