Biznes dał na sport ponad miliard
Rok 2019 przyniósł rekord. Zbliżające się igrzyska i Euro 2020 to kolejne okazje do wzrostu wydatków na sponsoring sportu. Tomasz Furman
W 2019 roku wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce po raz pierwszy w historii przekroczyła miliard złotych. Tym samym w porównaniu z również rekordowym 2018 r. wzrosła o 13 proc. – wynika z wstępnych szacunków firmy badawczo-doradczej Sponsoring Insight. Według niej tak duża zwyżka wiąże się głównie z nowymi kontraktami sponsoringowymi zawieranymi przez marki reprezentujące branże paliwową i zakładów wzajemnych.
Kolejnych zwyżek można oczekiwać w roku 2020 m.in. za sprawą XXII Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio i mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Dla dobra marki
PKN Orlen jest głównie aktywny w dyscyplinie sportów motorowych. – Naszym sztandarowym projektem jest oczywiście debiut marki Orlen w Formule 1. Realizowana w 2019 roku współpraca z ROKiT Williams Racing i wsparcie pierwszego w historii Polaka, który wrócił do ścigania w królowej motosportu, była bardzo udaną inwestycją – przekonuje biuro prasowe Orlenu. Zapewnia, że pomimo zakończenia współpracy Roberta Kubicy z Williamsem marka polskiego koncernu zostaje w F1 i dalej będzie wspierała Kubicę. Zespół rajdowo-wyścigowy Orlen Team to także zawodnicy cross-country i enduro: Kuba Przygoński, Maciek Giemza i Adam Tomiczek.
Spółka mocno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta