Chcemy przyspieszyć dostawy i promować chińskie marki
Polska to dla nas ważny rynek, co pokazał Dzień Singla. Dlatego chcemy pracować nad usprawnianiem dostaw z Chin i obsługi logistycznej – mówi Gary Topp, dyrektor operacyjny na Europę Środkowo-Wschodnią w AliExpress. piotr mazurkiewicz
Ostatni Dzień Singla 11 listopada pokazał, że Polacy chętnie kupują na AliExpress i nasz kraj jest piątym co do wielkości rynkiem dla firmy. Jesteście zadowoleni z wyników?
Nie możemy podawać dokładnych liczb, ale ogólnie – dla całej platformy i grupy Alibaba – ten dzień był wyjątkowo dobry. Polska jest w grupie najważniejszych dla nas rynków, zatem jesteśmy z wyników sprzedaży w kraju bardzo zadowoleni. Widzimy z roku na rok, że Polacy w ten dzień kupują coraz chętniej i kreujemy nowy zwyczaj.
Co najlepiej się sprzedaje?
Tak smartfony – tu Xiaomi to nasza najpopularniejsza marka, jeśli chodzi o polskich klientów – jak i szereg innych kategorii. W tym roku widzimy również, że bardzo mocno wzrosło zainteresowanie klientów kosmetykami. Także moda czy akcesoria – oraz szeroka kategoria dom i ogród – są popularne. Ogólnie widzimy duży wzrost sprzedaży dokonywanej przez polskich klientów.
Za ten wzrost odpowiadał napływ nowych klientów czy raczej ci stali?
Dane cały czas analizujemy, ale najwięcej kupują nasi stali klienci, którzy już firmę znają i wiedzą, gdzie szukać atrakcyjnych okazji. Wracają na coraz to nowe zakupy, ale grupa nowych klientów także ma w tym duży udział.
Wasza aplikacja mobilna jest w czołówce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta