Dieta z pudełka na wysokiej fali mimo epidemii
Katering pudełkowy to część rynku gastronomicznego z dużym potencjałem rozwoju. Po trudnym marcu kwiecień dał już wzrost obrotów, nawet 30–40 proc. PIOTR MAZURKIEWICZ
Polski rynek diet pudełkowych to dynamicznie rosnący sektor usług gastronomicznych. Na początku roku zamówienia na pudełkowe jedzenie rosły średnio 35 proc. w ujęciu rocznym. W 2019 r. firmy zrealizowały ok. 20 mln dostaw, a wartość tego rynku ocenia się na ponad 1 mld zł (działa na nim ok. 350 firm). Po uderzeniu epidemii niektóre firmy nadal odrabiają straty, ale wiele z nich patrzy w przyszłość z optymizmem.
– Początkowo mieliśmy spadek liczby klientów, ale pojawiło się wielu nowych, którzy wcześniej nie korzystali z podobnych usług, więc de facto nie odczuliśmy tego. Kwiecień za to był znacząco lepszy niż rok temu, bo nie było w tym roku zwyczajowego odpływu klientów w związku z Wielkanocą czy majówką – mówi Paweł Hryniewicz, współwłaściciel firmy Miód...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta