Nie tylko e-commerce napędza branżę
Stawiamy na magazyny szyte na miarę, czyli dla konkretnych odbiorców – mówi Paweł Sapek, szef na region CEE w Prologis.
Magazyny dobrze znoszą pandemię, cieszą się wzięciem najemców i inwestorów. Głównym motorem wzrostu jest e-commerce. Na jak długo starczy tego paliwa?
E-commerce kształtuje popyt od dawna, pandemia ten trend nasiliła. Należy pamiętać, że to poziom konsumpcji jest jednym z najważniejszych czynników popytu w branży nieruchomości logistycznych. Analitycy naszego działu badań (Prologis Research) zwracają uwagę na sytuację bez precedensu: pandemia w pięć miesięcy sprawiła, że branża handlowa przyspieszyła rozwój o ponad pięć lat. Jeśli dodamy do tego wyłaniające się nowe nawyki konsumenckie i idący za tym rozwój e-commerce, który wymaga około trzy razy więcej powierzchni w porównaniu z tradycyjnym modelem dystrybucji, możemy przypuszczać, że w perspektywie długoterminowej handel elektroniczny będzie miał nadal istotny wpływ na rynkowy popyt. Można przewidywać, że do wzrostu popytu przyczynią się przede wszystkim firmy z branży spożywczej, medycznej, produktów konsumenckich i różnorodnej sprzedaży detalicznej, a najatrakcyjniejszymi nieruchomościami będą – bez zmian – te zlokalizowane jak najbliżej konsumentów.
Z naszych danych wynika także, że za wzrost popytu w ostatnich miesiącach odpowiada nie tylko e-commerce – ponadprzeciętny popyt zaobserwowano też między innymi wśród dostawców z sektora spożywczego oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta