Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podział zamówienia zwiększa konkurencyjność

17 listopada 2020 | Dobra Administracja | Aneta Szepietowska

Zamawiający, przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego powinien zweryfikować czy przedmiot zamówienia jest podzielny, czy jego podział na części jest uzasadniony i czy może przynieść korzyści finansowe.

Zbyt szeroki przedmiot zamówienia może powodować ograniczenie kręgu wykonawców, którzy mają szanse wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Zachęta do dzielenia

Instytucja podziału zamówienia na części wywodzi się z Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych (dalej: „dyrektywa klasyczna") – motyw 78 dyrektywy stanowi, że „Zamówienia publiczne powinny być dostosowane do potrzeb MŚP. (...) W tym celu oraz aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części." Polski ustawodawca nie nałożył jednak na zamawiających obowiązku dzielenie zamówienia na części. Zgodnie z art. 36aa ust. 1 Pzp „Zamawiający może podzielić zamówienie na części, określając zakres i przedmiot tych części." Podział zamówienia na części jest więc jedynie uprawnieniem zamawiającego, które doznaje jednak pewnych ograniczeń.

Potrzebne uzasadnienie

W przypadku, gdy zamawiający nie zdecyduje się dokonać podziału zamówienia na części, jest on zobowiązany zamieścić w protokole postępowania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11815

Wydanie: 11815

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament