Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niezadowolony pacjent może się pokarżyć

17 listopada 2020 | Dodatki Jednodniowe

Jeżeli stwierdzimy, że nasze prawa zostały naruszone albo świadczenia medyczne zostały zrealizowane w sposób niezgodny z naszymi oczekiwaniami, mamy możliwość złożenia skargi. ALEKSANDER HYŻOREK

 

Podstawowym organem, który dba o prawa pacjenta w Polsce, jest rzecznik praw pacjenta. Pełni on rolę bardzo podobną do rzecznika praw obywatelskich. Różni się jednak zakresem swojego działania – działalność rzecznika praw pacjenta obejmuje każdy podmiot zobowiązany do przestrzegania praw pacjenta.

Aby zainicjować postępowanie przed rzecznikiem praw pacjenta, należy złożyć stosowny wniosek, przybierający formę skargi na działanie danego podmiotu leczniczego czy lekarza. Skargę taką można złożyć listownie, e-mailem oraz za pośrednictwem ePUAP. Procedura jest odformalizowana, co oznacza, że nie ma konieczności składania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11815

Wydanie: 11815

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament