Świadomość ekologiczna rośnie
Pandemia spowodowała zmiany nie tylko pod względem tego, gdzie robimy zakupy, ale także w jaki sposób. Polacy stawiają na coraz bardziej ekologiczne podejście, choć nie wiadomo, czy będą to trwałe zmiany w zachowaniach.
Zmiany w podejściu i świadomości konsumenckiej są coraz mocniej widoczne. W efekcie 59 proc. konsumentów już wybiera częściej produkty krajowe, 57 proc. unika tych szkodzących środowisku – wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej. Ponadto 59 proc. badanych chętniej wybiera produkty krajowe niż z importu. W porównaniu z trzema europejskimi krajami – nasze postawy są bardziej świadome niż postawy Czechów, jednak mniej świadome niż Włochów i Niemców.
Ekokonsumenci
48 proc. przyznaje, że wybierając między dwoma podobnymi produktami ostatecznie wybierze, opierając się na kryteriach ekologicznych, 44 proc. bardziej zwraca uwagę, czy opakowania nadają się do recyklingu.
– Niezbywalnym prawem konsumenta jest prawo do wyboru i zaspokajania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta