Cyberpunk pobił Wiedźmina, ale wciąż ma sporo błędów
Najbardziej wyczekiwana gra bije na Steamie rekordy, a przedsprzedaż mile zaskoczyła, ale są też narzekania na niedoróbki. Inwestorzy i gracze liczą teraz na kolejnego „Wiedźmina".
Inwestorzy wykorzystali czwartkową premierę „Cyberpunka" do realizacji zysków. Rano kurs CD Projektu tracił 4 proc., a po południu przecena, przy wysokich obrotach, sięgała 7 proc.
„Cyberpunk" cieszy się rekordowym zainteresowaniem na Steamie, a przedsprzedaż wyniosła 8 mln sztuk, przebijając oczekiwania zarządu.
– To liczba, która przekracza to, o czym marzyliśmy – przyznaje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
– Dane o liczbie pre-orderów i liczba jednocześnie grających na Steamie są bardzo wysokie, CD Projekt pod tym względem wielokrotnie poprawił osiągnięcia „Wiedźmina 3" – podkreśla Łukasz Kosiarski, analityk BM Pekao.
Co dalej po premierze
Z drugiej strony płyną głosy o błędach w grze. To w dużej mierze dlatego średnia ocena graczy na Steamie wynosiła rano 71 pkt (na 100). Po południu wzrosła do 73, ale i tak jest znacząco niższa, niż wystawiona przez recenzentów na portalu Metacritic (91/100).
Zarząd...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta