Wspieranie rozwoju pracowników w zespołach o powtarzalnych zadaniach
Wykonując powtarzalne zadania, łatwo popaść w rutynę i stracić motywację. W Standard Chartered umiemy temu zapobiec
Ciekawe doświadczenia zawodowe sprzyjają rozwojowi pracowników. O ile w zespołach pracujących w trybie projektowym o interesujące zadania może być łatwiej, o tyle realia w zespołach o powtarzalnych zadaniach są takie, że 80 proc. czasu stanowią zadania standardowe, a jedynie 20 proc. to zadania niestandardowe, a więc te wymagające nietypowego podejścia, zaangażowania dodatkowych osób, wypracowania nowych rozwiązań. Przy powtarzalnych zadaniach łatwiej popaść w rutynę i stracić motywację do uczenia się, co może prowadzić do osłabienia poziomu satysfakcji pracownika z wykonywanej pracy. Nawet jeśli jest to stanowisko, na którym wykonuje ważną misję, np. monitorowanie transakcji wykonywanych przez klientów w celu zapobiegania próbom prania pieniędzy czy przygotowywanie raportów finansowych służących podejmowaniu istotnych decyzji biznesowych.
Wyzwaniem dla menedżerów zespołów o powtarzalnych zadaniach jest utrzymywanie zaangażowania pracowników i wspieranie ich rozwoju. Moje niemal 20-letnie doświadczenie, które zdobyłam podczas zarządzania takimi zespołami, sugeruje, że ta praca zaczyna się już na etapie pierwszych interakcji z kandydatami. Warto dbać o to, aby zarówno treść ogłoszeń rekrutacyjnych, jak i komunikacja z potencjalnym nowym pracownikiem odpowiadała rzeczywistości. Toteż jeśli praca na danym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta