Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Udany rok nie tylko dla dyskontów

29 stycznia 2021 | Dodatek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Nieznaczny spadek obrotów w 2020 r. dla całego rynku nie oznacza, że wszyscy kończą go na minusie. Duże sieci zanotowały wzrost sprzedaży i mimo trudnych realiów rozwijały się także pod względem liczby placówek.

 

Z danych firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w 2020 r. obroty sieci sklepów ogólnospożywczych spadły o 0,9 proc., do nieco ponad 256 mld zł. Jednak ogólny trend nie pokazuje całej sytuacji na mocno rozbudowanym rynku.

Zdecydowanymi zwycięzcami roku z pandemią są dyskonty – jak podaje Euromonitor, ich obroty wzrosły 7,7 proc.

Inwestycje

i modernizacje

Lider rynku, czyli Biedronka, zyskał jeszcze mocniej – jej sprzedaż wzrosła o 10,4 proc. (liczone w złotych) oraz 6,7 proc. (liczone w euro) – podała we wstępnych wynikach portugalska grupa Jeronimo Martins, właściciel polskiej spółki. Biedronka podaje, że niezależnie od nieprzewidywalnych zmian i problemów wywołanych przez pandemię, zakończyła rok 2020 z 13,5 mld euro sprzedaży, co odpowiada 70 proc. całkowitych obrotów grupy. Sieć zamknęła rok ze 129 nowymi sklepami – 113 nowych placówek netto. Na dzień 31 grudnia sieć liczyła 3115 sklepów.

O zwyżkach sprzedaży mówią także inni gracze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11874

Wydanie: 11874

Spis treści

Komunikaty

Monitor Biznesu

Nieprzypisane

Zamów abonament