Udany rok nie tylko dla dyskontów
Nieznaczny spadek obrotów w 2020 r. dla całego rynku nie oznacza, że wszyscy kończą go na minusie. Duże sieci zanotowały wzrost sprzedaży i mimo trudnych realiów rozwijały się także pod względem liczby placówek.
Z danych firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w 2020 r. obroty sieci sklepów ogólnospożywczych spadły o 0,9 proc., do nieco ponad 256 mld zł. Jednak ogólny trend nie pokazuje całej sytuacji na mocno rozbudowanym rynku.
Zdecydowanymi zwycięzcami roku z pandemią są dyskonty – jak podaje Euromonitor, ich obroty wzrosły 7,7 proc.
Inwestycje
i modernizacje
Lider rynku, czyli Biedronka, zyskał jeszcze mocniej – jej sprzedaż wzrosła o 10,4 proc. (liczone w złotych) oraz 6,7 proc. (liczone w euro) – podała we wstępnych wynikach portugalska grupa Jeronimo Martins, właściciel polskiej spółki. Biedronka podaje, że niezależnie od nieprzewidywalnych zmian i problemów wywołanych przez pandemię, zakończyła rok 2020 z 13,5 mld euro sprzedaży, co odpowiada 70 proc. całkowitych obrotów grupy. Sieć zamknęła rok ze 129 nowymi sklepami – 113 nowych placówek netto. Na dzień 31 grudnia sieć liczyła 3115 sklepów.
O zwyżkach sprzedaży mówią także inni gracze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta