Nowe obciążenia dla sektora to działania krótkowzroczne
Zwiększą się doraźnie wpływy podatkowe, ale w dłuższej perspektywie dojdzie do osłabienia branży i do podtrzymania kryzysu – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Jakie są główne wyzwania dla rynku FMCG w Polsce?
Bieżący rok będzie rokiem wyzwań dla całego sektora. Na kierunek działań niewątpliwy wpływ będzie miał dalszy rozwój sytuacji pandemicznej, który uzależniony jest od dostępności szczepionek przeciwko Covid-19, skali oraz harmonogramu szczepień. Zaszczepienie większości populacji niesie ze sobą obietnicę znoszenia ograniczeń i stopniowego odmrażania gospodarki.
Jednak do tego czasu branża musi liczyć się z możliwością utrudnień w działalności, będących konsekwencją obowiązujących ograniczeń i restrykcji. W warunkach pandemii priorytet dla branży stanowi utrzymanie ciągłości łańcucha dostaw oraz zapewnienie maksymalnego poziomu bezpieczeństwa pracownikom handlu i konsumentom. W opinii branży elementem wsparcia jej polityki w zakresie bezpieczeństwa byłoby objęcie pracowników handlu szczepieniami profilaktycznymi przeciwko Covid-19 w ramach I etapu Narodowego Programu Szczepień, o które Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji apeluje od listopada ubiegłego roku.
Pandemia wpłynęła na nawyki konsumentów, co wymaga od przedsiębiorców dużej elastyczności w dostosowaniu się do nowych zwyczajów zakupowych. Pandemia stała się również katalizatorem transformacji branży w zakresie digitalizacji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta