Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowe trendy i technologie rewolucją w dystrybucji

29 stycznia 2021 | Dodatek | Michał Duszczyk

Zwyczaje zakupowe konsumentów mocno się zmieniają. Dobra szybko zbywalne (FMCG) muszą być dziś łatwo dostępne, a ich dostawy błyskawiczne.

 

Nowe trendy w sektorze handlu są wyraźnym odzwierciedleniem zmian zachodzących w stylu życia, postawach i przyzwyczajeniach konsumentów. Innowacje technologiczne zyskują coraz większe znaczenie na każdym etapie tzw. ścieżki zakupowej. Potwierdza to ubiegłoroczny raport firmy Listonic („Trendy zakupowe 2020"), z którego wynika, że 61 proc. konsumentów robi zakupy za pomocą telefonu, 42 proc. korzysta z asystentów zakupowych, a 17 proc. zgodziłoby się, aby ich zakupy dostarczały drony.

Eksperci podkreślają, że odległość między producentem a konsumentem znacznie się skróciła. W tym kontekście kluczowe staje się więc badanie zachowań odbiorcy.

Zmiany w stylu życia konsumentów wpływają na ich podejście do zakupów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11874

Wydanie: 11874

Spis treści

Komunikaty

Monitor Biznesu

Nieprzypisane

Zamów abonament