Nowe trendy i technologie rewolucją w dystrybucji
Zwyczaje zakupowe konsumentów mocno się zmieniają. Dobra szybko zbywalne (FMCG) muszą być dziś łatwo dostępne, a ich dostawy błyskawiczne.
Nowe trendy w sektorze handlu są wyraźnym odzwierciedleniem zmian zachodzących w stylu życia, postawach i przyzwyczajeniach konsumentów. Innowacje technologiczne zyskują coraz większe znaczenie na każdym etapie tzw. ścieżki zakupowej. Potwierdza to ubiegłoroczny raport firmy Listonic („Trendy zakupowe 2020"), z którego wynika, że 61 proc. konsumentów robi zakupy za pomocą telefonu, 42 proc. korzysta z asystentów zakupowych, a 17 proc. zgodziłoby się, aby ich zakupy dostarczały drony.
Eksperci podkreślają, że odległość między producentem a konsumentem znacznie się skróciła. W tym kontekście kluczowe staje się więc badanie zachowań odbiorcy.
Zmiany w stylu życia konsumentów wpływają na ich podejście do zakupów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta