Struktura i elementy informacji dodatkowej
Informacja dodatkowa jest jednym z obligatoryjnych elementów sprawozdania finansowego wszystkich jednostek prowadzących księgi rachunkowe.
Informacja dodatkowa jest podzielona na dwie części:
1) wprowadzenie do sprawozdania finansowego,
2) dodatkowe informacje i objaśnienia.
Wprowadzenie do sprawozdania znajduje się na samym jego początku, jako pierwszy element sprawozdania finansowego. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy o rachunkowości wprowadzenie do sprawozdania finansowego dla jednostek innych niż banki, zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji zawiera podstawowe dane na temat przedsiębiorstwa takie jak: nazwa, siedziba, adres, podstawowy przedmiot działalności, numer we właściwym rejestrze sądowym lub ewidencji, czas trwania jednostki, jeśli jest on ograniczony, informacje dotyczące okresu sprawozdawczego objętego sprawozdaniem finansowym, wskazanie, czy dane finansowe zawierają dane łączne, jeśli w skład jednostki wchodzą wewnętrzne jednostki organizacyjne sporządzające samodzielne sprawozdania finansowe.
Kolejnym niezwykle ważnym elementem wprowadzenia do sprawozdania finansowego jest wskazanie, czy sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez jednostkę w dającej się przewidzieć przyszłości oraz czy nie istnieją okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania przez nią działalności.
Przyjęcie założenia kontynuacji działalności oraz ocena okoliczności wskazujących na zagrożenie kontynuowania działalności stanowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta