Lody Ekipa lekcją dla całej branży
Wyprzedawane w kilka godzin na pniu dostawy i walka w sklepach to reakcja klientów na lody sygnowane przez youtuberów. Producent, czyli firma Koral, zapowiedziała zwiększenie mocy do 1 mln sztuk dziennie, branża w szoku.
Sam producent lodów Ekipa, czyli firma Koral, jest zaskoczony skalą popularności, ale szum wokół produktu może mieć duży wpływ na kolejne akcje marketingowe. – Nasz produkt trafia głównie do dzieci i młodzieży, choć w przypadku lodów ciężko wskazać, kto jest tylko nabywcą, a kto konsumentem. Planując kolejne akcje marketingowe na pewno będziemy brali pod uwagę obecną sytuację, choć liczymy na szeroką grupę potencjalnych uczestników naszej kampanii letniej – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Lody Koral.
W pogoni za impulsem
Ogromne powodzenie gwiazd z YouTube'a to jedno, dla firm ważniejsze jest w tej sytuacji pokazanie jak chwytliwy i skuteczny może być dzisiaj marketing w zasadzie z pominięciem wszystkich trakcyjnych kanałów z telewizją na czele. – Najczęściej są to krótkotrwałe mody, które szybko wygasają, niemniej ta sytuacja pokazuje po raz kolejny, iż mamy do czynienia z nowym systemem komunikacji z odbiorcą – przez social media, YouTube'a, ale też gry czy e-sport – mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Research. – Niektóre firmy mogą być zaskoczone skalą sukcesu rywala i teraz gorączkowo muszą szukać odpowiedzi. Generalnie ten sektor błyskawicznie się zmienia, co roku mamy nowy kanał marketingowy, z którym trzeba dać sobie radę. Fragmentacja i ambientowa postać mediów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta