Co mogą, a czego nie mogą młodzi klienci banków
Nie ze wszystkich płatności mobilnych dostępnych dla dorosłych mogą korzystać nastolatki. Banki wskazują na obostrzenia narzucane im przez regulaminy platform płatniczych.
Płatności mobilne – za pomocą telefonu bądź innych urządzeń mobilnych (np. tabletu, zegarka itp.) – są już nieodłącznym elementem bankowej oferty. Jak wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2020", aż 34 proc. Polaków posiada dostęp do różnych metod opłacania zakupów: BLIK-em, zbliżeniowo telefonem, zegarkiem.
Ale nie wszystkie płatności mobilne są dostępne dla klientów w wieku kilkunastu lat. – Dzień przed wyjazdem córki na obóz dowiedziałyśmy się, że osobom nieletnim została zabrana możliwość płacenia telefonem. Gratuluję pomysłu. Już szukamy banku, do którego się przenieść – skarży się pani Małgorzata, klientka Pekao SA, której córka ma 15 lat.
– Google Pay oraz Apple Pay są dostępne dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta