Ograniczymy liczbę wyjazdów służbowych
Mówimy o co najmniej trzech zupełnie nowych, w pełni elektrycznych autach, które dodamy do portfolio do 2030 r. – mówi Thomas Schäfer, szef Skoda Auto.
Skoda musiała zawiesić pracę w swoich dwóch czeskich fabrykach z powodu braku półprzewodników. Czy sądzi pan, że teraz europejskie firmy zdecydują się na produkcję półprzewodników bliżej swojego biznesu?
Dzisiejsze kłopoty z dostawami półprzewodników wynikają ze zbiegu kilku okoliczności. Kiedy pojawiła się pierwsza fala zakażeń koronawirusem w Europie, niektórzy dostawcy byli nieco niezdecydowani, gdy tworzyli listy zapotrzebowania na te komponenty. Byliśmy wtedy przekonani, że trzeba będzie zatrzymać fabryki na kilka tygodni, a popyt na auta gwałtownie spadnie, skoro i dilerzy zamkną swoje punkty. Dlatego odwołaliśmy zamówienia, a producenci sprzedali te komponenty innym producentom – AGD, telewizorów, aparatów komórkowych. W czasach pierwszego lockdownu ludzie zamknęli się w mieszkaniach, więc rzeczywiście popyt na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta