Sponsoring z podatkowymi korzyściami
Firma może rozliczyć w kosztach wydatki na promocję. Fiskus się zgadza.
Po zniesieniu większości związanych z epidemią COVID-19 obostrzeń firmy znowu mają szansę reklamować się na różnych dostępnych dla szerokiej publiczności imprezach. Dzięki temu zdobywają nowych klientów. Czy wydatki na sponsoring mogą rozliczyć w podatkowych kosztach? Tak, skarbówka nie ma nic przeciwko. Spójrzmy na kilka indywidualnych interpretacji.
Wynagrodzenie za reklamę
Spółka jest producentem i dostawcą maszyn, konstrukcji stalowych oraz linii produkcyjnych dla wielu branż przemysłowych. Zawarła umowę sponsoringu z podmiotem zajmującym się profesjonalną reklamą i obsługą zawodników podczas zawodów kartingowych. Zobowiązał się on do świadczenia usług promocyjnych, m.in. eksponowania logo spółki na imprezach czy zamieszczania go na stronie internetowej oraz fanpage'u na Facebooku i Twitterze. Za reklamę spółka płaci wynagrodzenie. Czy może je rozliczyć w podatkowych kosztach?
Spółka twierdzi, że tak, ponieważ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta