Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Od kantora do szalonego skrzypka

20 sierpnia 2021 | Kultura | Małgorzata Piwowar
„Circus Kafka” Michała Walczaka, musical Teatru Żydowskiego
autor zdjęcia: Maciej Ziemkiewicz
źródło: materiały prasowe
„Circus Kafka” Michała Walczaka, musical Teatru Żydowskiego

Od niedzieli Warszawa Singera zaprasza na kilkadziesiąt wydarzeń. To już 18. spotkanie z kulturą żydowską.

 

– Myślę o tych, co z nami byli. Przede wszystkim o Izraelu Zamirze, synu Icchoka Baszewisa Singera, otwierał z nami pierwszą edycję festiwalu, któremu patronuje jego ojciec. Później wrócił do nas z dziećmi, wnukami – przypomina Gołda Tencer, dyrektorka i twórczyni Festiwalu Warszawa Singera. – Łączymy razem więcej niż 18 lat doświadczeń. Łączymy obie Warszawy, tę przedwojenną, singerowską, i tę dzisiejszą. A może nawet trzy, bo reżyser Michał Walczak w spektaklu „Circus Kafka" prowadzi widzów do Nie-Warszawy, będącej ideą, majakiem, a może tęsknotą?

Jak w ubiegłych latach uroczyste otwarcie festiwalu będzie miało miejsce w Synagodze Nożyków, a uświetni je niedzielny koncert kantoralny. Główną postacią będzie Yoni Rose, na co dzień pełniący funkcję chazana (prowadzącego nabożeństwa) społeczności żydowskiej we Frankfurcie nad Menem.

Jako kantor Yoni Rose występował z Chórem Wielkiej Synagogi w Jerozolimie, a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12044

Wydanie: 12044

Spis treści
Zamów abonament