Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Więcej prywatności

07 września 2021 | Rzecz o prawie | Wojciech Tumidalski

Administracja ds. Cyberprzestrzeni chce, by firmy nie mogły w internecie stosować algorytmów, które narażą klientów na uzależnienie od jakichś produktów lub zagrażają bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu.

 

Mówi o tym 30-punktowy projekt wytycznych dla firm. Deklarowanym celem dokumentu jest „ochrona uzasadnionych praw i interesów obywateli i promowanie zdrowego rozwoju internetowych usług informacyjnych".

Wytyczne są uważane za część szerszej rozprawy z chińską wielką technologią. Mają wpłynąć na firmy takie jak Alibaba Group, Didi Global i TikTok, które używają takich algorytmów do przewidywania preferencji użytkowników.

Wydanie: 12059

Wydanie: 12059

Spis treści

Reklama

Rzeczpospolita Cyfrowa

Zamów abonament