Polska atrakcyjna dla globalnych graczy
Polski e-handel zdominowała lokalna firma. Ale to jeden z najszybciej rosnących rynków w Europie, więc atrakcyjny dla wielu innych firm – mówi Efi Dahan, dyrektor generalny na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael w PayPal.
Czy efekt boomu związanego z pandemią będzie się w e-handlu utrzymywał? Czy to już stała zmiana zwyczajów zakupowych i udział e-handlu będzie tylko rosnąć?
Spowodowany pandemią zwrot w kierunku rozwiązań online w połączeniu ze zmianami w zachowaniach konsumentów na zawsze zmieniły obraz handlu. Proces przenosin do internetu, który w przeszłości potrwałby od trzech do pięciu lat, nastąpił w ciągu trzech–pięciu miesięcy. Dzisiaj korzystamy z przestrzeni online w celu zaspokojenia wszystkich codziennych potrzeb, od zakupów spożywczych po rozrywkę, i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić w nadchodzących latach. Według badań, które przeprowadziliśmy w maju 2021 r., 57 proc. Polaków woli zakupy w sieci niż w sklepach stacjonarnych, a 21 proc. dokonuje ich częściej niż raz w tygodniu. Co więcej, polscy konsumenci mają dostęp do coraz większej liczby rozwiązań i usług z obszaru e-commerce. Spodziewam się więc dalszych dynamicznych wzrostów w sektorze e-handlu.
Jakie są oczekiwania co do tegorocznego sezonu świątecznego? Na ile będzie on internetowy?
W zeszłym roku pandemia sprawiła, że więcej osób zdecydowało się na zrobienie zakupów świątecznych przez internet, w rezultacie czego mieliśmy do czynienia z wyższym niż kiedykolwiek wcześniej wzrostem sprzedaży online i jej udziału w łącznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta