Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ilona Łepkowska. Trzeba tworzyć historie, które połączą ludzi

15 stycznia 2022 | Plus Minus
„Kogel mogel” i jego aktorzy nowi: Aleksandra Hamkało, Nikodem Rozbicki oraz starzy: Katarzyna Łaniewska, Grażyna Błęcka-Kolska i Zdzisław Wardejn
autor zdjęcia: Karina Szymczuk
źródło: W-Impact
„Kogel mogel” i jego aktorzy nowi: Aleksandra Hamkało, Nikodem Rozbicki oraz starzy: Katarzyna Łaniewska, Grażyna Błęcka-Kolska i Zdzisław Wardejn

Dla milionów widzów trzeba stworzyć historię, która jest w stanie połączyć ludzi w różnym wieku, o różnym wykształceniu, statusie materialnym, pochodzeniu, miejscu zamieszkania. Ale też trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: czy pokazujemy rzeczywistość wiernie, czy trochę ją ulepszamy, aby serial stał się aspiracyjny - mówi scenarzystka Ilona Łepkowska.

Plus Minus: Na Facebooku ostro komentuje pani politykę i pisze list do Jarosława Kaczyńskiego. Walczy pani o ustawę o statusie artysty zawodowego i opłaty od smartfonów. Ale w czwartej części „Kogla-mogla" nie odbija się nic z dzisiejszych niepokojów. To celowe założenie?

Oczywiście. Podziały w społeczeństwie, stosunek do obecnej władzy, do szczepień, aborcja, prawa kobiet to tematy bardzo ważne, ale doraźne. Ja chciałam zaproponować widzom film popularny, odrywający ich od codziennych problemów. W „Koglu-moglu" i „Galimatiasie" – dwóch pierwszych filmach tej serii – nie było aluzji politycznych czy odniesień do ówczesnej rzeczywistości i może dzięki temu one nadal funkcjonują. Pisząc „Koniec świata, czyli kogel-mogel 4" nie miałam ambicji, by stał się on społeczną diagnozą. Cieszę się, gdy ludzie podczas seansu się śmieją. Jeśli będę chciała napisać scenariusz o dzisiejszych problemach, na pewno nie będzie to komedia romantyczna.

Pierwsze dwa filmy powstały pod koniec lat 80. Dwa ostatnie to obrazy współczesne. W tym czasie zmieniło się nasze życie codzienne.

Ta zmiana obyczajów i mentalności odbija się na ekranie. W pierwszym „Koglu-moglu" rodzice próbowali siłą wydać córkę za mąż, bo chcieli, by miał kto odziedziczyć gospodarstwo. Teraz tylko babcia naciska na ślub wnuka. Albo ironizuje,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12166

Wydanie: 12166

Zamów abonament