Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Amazon rezygnuje z rzeszy pochlebców

01 lutego 2022 | Rzeczpospolita Cyfrowa | Paweł Różyński

Amazon zrezygnował z kontrowersyjnej kampanii, w której płacił pracownikom za tweetowanie o tym, jak bardzo kochają pracę w Amazonie.

 

Pracownicy magazynów otrzymywali wynagrodzenie za dzielenie się pozytywnymi wrażeniami na temat firmy i zaprzeczanie wpisom, jak np. te o zmuszaniu do oddawania moczu do butelek, by nie obniżać wydajności – pisze The Verge.

Program został uruchomiony w 2018 r. w odpowiedzi na fale krytyki dotyczącej standardów bezpieczeństwa i warunków pracy w Amazonie. Wybrani pracownicy mieli odpowiadać krytykom, w tym politykom „w uprzejmy – ale dosadny – sposób".

Typowy tweet brzmiał: „Pracuję w Amazonie, realizując zamówienia od 2 lat. Czy myślisz, że gdybym nie otrzymywał wystarczającej zapłaty, nadal bym tu był? Mam pełny i hojny pakiet świadczeń. I lubię ludzi, z którymi pracuję!".

Pracownicy byli rozpoznawalni na Twitterze dzięki pseudonimowi „Amazon FC Ambassador" dołączonemu na końcu ich nazwisk. Dochodzenie Bellingcat wykazało co najmniej 53 aktywne konta. Akcja szybko stała się celem kpin i parodii. A kierownictwo firmy, niezadowolone z efektów, zakończyło ją w końcu 2021 roku.

Wydanie: 12180

Wydanie: 12180

Spis treści
Zamów abonament