Kontynuujemy ofensywę elektryfikacji
W ciągu najbliższych pięciu lat rynek motoryzacyjny w Polsce i na świecie zmieni się nie do poznania – mówi Piotr Pawlak, prezes Ford Polska.
Jest pan od prawie 1,5 roku prezesem polskiego oddziału Forda. Jak minął ten czas?
Był to niestandardowy początek pracy w nowej firmie. Po pierwsze rozszalała się pandemia, a po niej przyszedł kryzys półprzewodników. Więc pierwsze miesiące to zarządzanie kryzysowe. Nie było do czego się odnosić, bo z takimi przypadkami nigdy nie mieliśmy wcześniej do czynienia. Trzeba było spróbować ustabilizować sytuację, zastanowić się, co i jak robimy. Dużo reaktywnego zarządzania, no i ciężko zbudować strategię, kiedy z dnia na dzień wszystko się zmienia.
Co się udało opanować, a co nie wyszło?
Na pewno udało się wyzwanie pod hasłem – auta dostawcze. To był obszar, w którym udało nam się bardzo przyspieszyć. Zajęliśmy drugie miejsce na rynku i to był rekordowy rok sprzedaży i udział w rynku. Wdrożone zostały nowe standardy – Transit Centrum 2.0 –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta