(Nie)szczęście wywłaszczanych
Skala planowanych inwestycji związanych z CPK po raz pierwszy w historii Polski pozwala na tak powszechną dyskusję o wywłaszczeniach – pisze prawnik.
W świetle konsultacji społecznych dotyczących inwestycji związanych z Centralnym Portem Komunikacyjnym (CPK) wywłaszczenia budzą powszechne emocje społeczne. Protestują już nie tylko mieszkańcy Baranowa, Wiskitek i Teresina. Szerokim echem odbija się również niezgoda mieszkańców gmin, przez które przebiegać mają „szprychy" CPK, czyli linie szybkiej kolei.
Najgłośniej swoje niezadowolenie wyrażają Katowice, Mikołów, Rybnik, Święta Katarzyna, Siechnice, Ziębice, Jaktorów i Żyrardów. Dlaczego Polacy tak bardzo nie lubią inwestycji strukturalnych?
Skala problemu
Rozmiar planowanych inwestycji związanych z CPK po raz pierwszy w historii Polski pozwala na tak powszechną dyskusję o wywłaszczeniach. Jest to doskonały moment na dekonstrukcję dwóch powszechnie panujących w społeczeństwie mitów o wywłaszczeniach.
Po pierwsze, uważa się, że problem jest marginalny, dotyczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta