Rządowe kampanie informacyjne bez przetargów
Miliony złotych na promocję wydawane są bez zastosowania prawa zamówień publicznych.
Setki milionów złotych rocznie wydaje rząd na PR i marketing. W wydatkach przoduje KPRM. Tylko w 2021 r. wydała ponad 98 mln zł. Większość wydatków dotyczyła promocji szczepień. Promowała też Polski Ład. Część umów na akcję przekonującą do szczepień była zawierana w trybie art. 6a ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Przepis ten warunkuje wyłączenie obowiązku stosowania przepisów prawa zamówień publicznych, kiedy zamówienie jest niezbędne do przeciwdziałania Covid-19.
Spot jak respirator
Bez przetargu zamówienie na 499 916 zł dostała agencja ARTEGENCE sp. z o. o. Red8 Agency zapłacono zaś 859 770 zł bez procedur przetargowych.
– Ochrona zdrowia publicznego wymaga uświadomienia jak największej liczbie osób korzyści ze szczepień przeciwko Covid-19 dla każdej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta