Chcą wyjść ze swojej bańki
Lukratywna umowa z Canal+ ma wynieść PGE Ekstraligę na nowy poziom. W ten weekend początek sezonu i weryfikacja tych zapowiedzi.
W latach 2019–2021 Ekstraliga otrzymała ze sprzedaży praw do transmisji 60 mln zł. Teraz będzie to 60,5 mln zł, ale nie za trzy lata, tylko za jeden rok (łącznie 242 mln zł przez cztery sezony).
To jeden z dowodów na rosnącą pozycję żużla i sprawne korzystanie działaczy z koniunktury. Inny dowód, wzbudzający największe emocje wśród kibiców, pojawia się w styczniu, gdy media społecznościowe rozgrzewa tradycyjna już dyskusja, czy większym sukcesem jest srebrny medal mistrzostw świata Bartosza Zmarzlika, czy może jednak np. trzecie olimpijskie złoto Anity Włodarczyk. W martwym dla żużla sezonie plebiscyt „Przeglądu Sportowego” przypomina o wyjątkowej pozycji tego sportu w Polsce.
Pieniądze z telewizji mają nie tylko ugruntować pozycję żużla, ale i pozwolić mu wyjść poza swoją bańkę. Jest to możliwe, co pokazuje Grand Prix na Stadionie Narodowym, w nieżyjącej żużlem Warszawie, gromadzące rokrocznie (do pandemii) komplet publiczności.
Aby ten cel...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta