Konsument musi wiedzieć, w co klika
Sam napis na przycisku internetowej oferty powinien jednoznacznie wskazywać, że z chwilą kliknięcia następuje zawarcie umowy.
To sedno czwartkowego wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE, ważnego dla kupujących lub sprzedających przy użyciu środków elektronicznych.
TSUE rozpatrywał pozew niemieckiej spółki Fuhrmann-2, właściciela hotelu, w którym pokoje można wynajmować za pośrednictwem platformy internetowej online.
Pozwany konsument wszedł na tę stronę, kliknął w fotografię hotelu i wyświetlił mu się wykaz dostępnych pokoi wraz z informacjami o wyposażeniu i cenach. Po zdecydowaniu się na rezerwację czterech pokoi kliknął w opcję „Zarezerwuj teraz”, następnie przekazał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta