Wojna w Ukrainie uderzyła też w zakupy sprzętu AGD
Do końca marca rynek był na plusie, ale tylko 4 proc. Wiele firm wciąż ma problemy z komponentami do produkcji.
Rynek AGD mocno stracił podczas pierwszych lockdownów, ale bardzo szybko wrócił do zwyżek. Co więcej, spędzający znacznie więcej czasu w domach Polacy dużo chętniej inwestowali w wyposażenie np. kuchni. W efekcie w całym 2021 r. rynek urósł aż o 19 proc., do niemal 10,8 mld zł.
W tym roku rozwój sektora jednak mocno zwolnił. Z najnowszych danych organizacji producentów APPLiA Polska wynika, że do końca marca ilościowo wzrost wynosił jedynie 4 proc., co było w dużej części efektem wysokiego wzrostu sprzedaży zmywarek. Duże grupy, jak lodówki czy także suszarki do ubrań, zanotowały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta