Polacy znowu chcą mieć ubrania krajowych firm
Po latach zachłyśnięcia się zachodnimi markami i produkcją z importu widać powrót konsumentów do rodzimych producentów. Mimo wyższych cen.
Wiele polskich marek odniosło sukces również na trudnych zachodnich rynkach, ale długo nikt nie podkreślał w promocji, skąd dana marka pochodzi. Teraz się to zmienia, a pandemia zdecydowanie ułatwiła polskim i szerzej unijnym producentom dotarcie do nowych klientów, gdy import z Dalekiego Wschodu znacznie się utrudnił, a przy tym lawinowo wzrosły koszty.
Z najnowszego raportu modowego przygotowanego przez operatora płatności Klarna wynika, że Polacy są bardzo zainteresowani markami krajowymi. Aż 84 proc. ma je już w domu – mówią o tym konsumenci niezależnie od grupy wiekowej. Jako główne zalety krajowej produkcji 56 proc. podaje wygodę takich ubrań, a 44 proc. mówi o przystępnej cenie. 41 proc. chce wspierać rodzimą gospodarkę.
Rynek u progu zmian
– Z naszych danych płyną podobne wnioski, taki trend widać od kilku lat, a pandemia zdecydowanie przyspieszyła zwrot w stronę lokalnej produkcji. Przedstawiciele sektora z innych państw UE mają podobne doświadczenia – mówi Aleksandra Krysiak, dyrektor PIOT Związku Pracodawców...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta