Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy znowu chcą mieć ubrania krajowych firm

25 maja 2022 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Po latach zachłyśnięcia się zachodnimi markami i produkcją z importu widać powrót konsumentów do rodzimych producentów. Mimo wyższych cen.

Wiele polskich marek odniosło sukces również na trudnych zachodnich rynkach, ale długo nikt nie podkreślał w promocji, skąd dana marka pochodzi. Teraz się to zmienia, a pandemia zdecydowanie ułatwiła polskim i szerzej unijnym producentom dotarcie do nowych klientów, gdy import z Dalekiego Wschodu znacznie się utrudnił, a przy tym lawinowo wzrosły koszty.

Z najnowszego raportu modowego przygotowanego przez operatora płatności Klarna wynika, że Polacy są bardzo zainteresowani markami krajowymi. Aż 84 proc. ma je już w domu – mówią o tym konsumenci niezależnie od grupy wiekowej. Jako główne zalety krajowej produkcji 56 proc. podaje wygodę takich ubrań, a 44 proc. mówi o przystępnej cenie. 41 proc. chce wspierać rodzimą gospodarkę.

Rynek u progu zmian

– Z naszych danych płyną podobne wnioski, taki trend widać od kilku lat, a pandemia zdecydowanie przyspieszyła zwrot w stronę lokalnej produkcji. Przedstawiciele sektora z innych państw UE mają podobne doświadczenia – mówi Aleksandra Krysiak, dyrektor PIOT Związku Pracodawców...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12275

Wydanie: 12275

Spis treści

Reklama

Zamów abonament