Przelew zawieszony, bo odbiorca nie używa aplikacji
Choć nie powinno, to czasami zdarza się, że przelew na telefon wyjdzie od nadawcy, a do odbiorcy nie dojdzie. Bankowcy twierdzą, że przyczyną jest zwykle błąd ludzki.
Przelewy na telefon podbiły serca Polaków. – Nie znasz numeru rachunku, a pilnie potrzebujesz zrobić przelew? Skorzystaj z przelewu na numer telefonu. Przelew błyskawicznie dotrze na konto odbiorcy – reklamują je banki.
Zdarzają się jednak sytuacje, że choć taki przelew wyjdzie od nadawcy, nie dotrze do adresata. Taki problem miała pani Eliza, klientka PKO BP.
– Zrobiłam komuś przelew na telefon, jednak ta osoba nie ma aplikacji IKO, pieniądze wiszą jako blokada. Kiedy one wrócę do mnie? – zastanawia się kobieta. Skontaktowała się z bankiem. Usłyszała, że „jeżeli w ciągu siedmiu dni nie uda się zaksięgować środków na koncie odbiorcy, to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta