Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prostszy komunikat w reklamie leku

28 lipca 2022 | Prawo co dnia | rp.pl

Reklamy produktów leczniczych będą musiały zawierać trzy różne wersje ostrzeżenia dotyczącego ich stosowania. Będą sformułowane prostszym niż dotychczas językiem i będą krótsze.

Treść komunikatu będzie musiała być odczytana wyraźnie. Każda nowa wersja reklamy będzie musiała być emitowana z wykorzystaniem innego ostrzeżenia.

Wszystko za sprawą nowelizacji rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Wejdzie w życie za sześć miesięcy.

Nowy komunikat towarzyszący reklamom leków ma być trudniej zignorować. Dotychczasowy zdążył już spowszechnieć. Do tego jest długi i aby nie płacić za czas antenowy, w reklamach wypowiada się go tak szybko, że czasem trudno go zrozumieć. Wkrótce się to zmieni. –kwa

Wydanie: 12329

Wydanie: 12329

Spis treści

Reklama

Zamów abonament