Serwisy streamingowe będą droższe
Inwestorzy finansujący niedochodowe biznesy są w recesji mniej cierpliwi. Pod ich presją kolejne platformy z filmami podnoszą ceny, tłumacząc się inflacją.
Rozwój medialnego biznesu w internecie kosztuje. Przekonuje się o tym coraz bardziej The Walt Disney Corporation, światowy potentat w dziedzinie rozrywki rodzinnej kierowany obecnie przez Boba Chapka. W odpowiedzi, śladem innych platform, wzrosną ceny za dostęp do treści pokazywanych online.
Ponad 1 mld dol. straty
W podsumowanym właśnie kwartale zakończonym 2 lipca amerykańska grupa wykazała – oprócz skokowej poprawy przychodów i zysków ogółem – dużo większe straty w segmencie bezpośredniego dotarcia do widza (ang. direct-to-consumer). Przy przychodach o 19 proc. wyższych niż rok temu (5,1 mld dol.) strata segmentu DTC Disneya sięgnęła 1,1 mld dol. To więcej o 300 mln dol. niż rok wcześniej.
„Wzrost straty operacyjnej spowodowały wyższa strata Disney+, niższy zysk Hulu oraz – w mniejszym stopniu – wyższa strata ESPN+” –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta