W Polsce mamy duży potencjał wzrostu
Chcemy być firmą dobrze zarządzaną i zrównoważoną, aby skutecznie inwestować w rozwój marek i oferować wysoką jakość, jakiej konsumenci od nas oczekują – mówi Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands w Henkel Polska.
Obejmuje pan stery firmy Henkel w Polsce w trudnym otoczeniu ekonomicznym. Jak w obecnej sytuacji radzi sobie Henkel? Czy konsumenci, na przykład z powodu inflacji, nie zaczęli oszczędzać na środkach czystości i kosmetykach?
Zeszły rok był dla nas pomyślny. W naszym biznesie nie odczuliśmy jakichś ograniczeń wydatków konsumentów, sprzedaż rosła, jeżeli zanotowaliśmy spadki w pojedynczych kategoriach, były one niewielkie, jednocyfrowe. Zresztą mieliśmy też kategorie, gdzie pojawiły się poważne zwyżki. Natomiast największym wyzwaniem dla naszej firmy i całego biznesu są koszty produkcji, w tym energii, które wzrosły o ponad jedną trzecią. Musimy walczyć o rentowność, bo jak powiedziałem, z wyników sprzedaży jesteśmy zadowoleni.
Równocześnie przeprowadzamy w firmie duże zmiany organizacyjne. Łączymy działy i zespoły Laundry and Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) w jeden organizm Henkel Consumer Brands, a to nigdy nie jest łatwe zadanie. Trzeba podejmować wiele decyzji strategicznych co do kierunku, w którym zmierzamy, ale także ujednolicać procesy przy jednoczesnym koncentrowaniu się na klientach i konsumentach. Czyli duże, naprawdę duże wyzwanie zarówno za, jak i przede mną, z którego się bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta