Jesteśmy jednym z największych płatników CIT wśród sieci
Rynek jest trudny, wyzwań nie brakuje, ale firma nadal będzie rozwijać sieć sklepów. W 2022 roku sprzedaż wzrosła do ok. 14,5 mld zł, a tylko podatku handlowego odprowadziliśmy ok. 170 mln zł – mówi Gunnar Günther, prezes Kauflandu.
Jakie są dzisiaj główne wyzwania dla sieci handlowych – walka z konkurencją, próby powstrzymania wzrostu cen czy wzrost kosztów działalności, od pracowniczych poczynając?
Branża retail mierzy się obecnie z wieloma wyzwaniami. Największym z nich jest inflacja i niekorzystna sytuacja społeczno-gospodarcza, która spowodowała m.in. zmianę zachowań konsumenckich. Klienci są wrażliwi na cenę bardziej niż kiedykolwiek. Dlatego jako sieć dokładamy jeszcze większych starań, aby zapewnić im w naszych sklepach szeroki wybór produktów w atrakcyjnych cenach.
Trzeba przyznać, że nie jest to łatwe, gdyż inflacja odbija się negatywnie nie tylko na konsumencie, ale także na przedsiębiorstwach. Rosnące koszty działalności, energii, transportu, surowców, a w konsekwencji także rosnące ceny zakupu produktów obniżają rentowność firmy.
Inflacja dotyka również pracowników, wobec czego nie można przejść obojętnie. W tym roku na podwyżki wynagrodzeń przeznaczyliśmy ponad 120 mln zł. Obok kosztów wyzwaniem jest także pozyskiwanie odpowiednich gruntów pod inwestycje. Średnia powierzchnia sprzedaży w naszych sklepach wynosi 2,7 tys. mkw. Jest to format, który zapewnia klientom wysoki komfort zakupów, wygodne alejki, szeroki wybór artykułów. Ale pozyskanie takiego gruntu, który byłby jeszcze ulokowany w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta