Medialne zasięgi marszałków województw
Włodarze województw starają się docierać do mieszkańców także za pośrednictwem mediów. Kto robił to najskuteczniej?
PSMM Monitoring & More zbadał zeszłoroczną aktywność marszałków województw w mediach, zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych. W tym drugim przypadku badał ich profile własne na Facebooku i Twitterze. Jak się okazuje, pozycja marszałków w mediach tradycyjnych nie pokrywa się z miarą zaangażowania osiąganą przez nich w źródłach społecznościowych. Liczba publikacji w mediach tradycyjnych (prasa i internet) jest ściśle związana z tym, co polskie media uznały za ważny temat.
Media tradycyjne
Z analizy liczby artykułów, jakie ukazały się od stycznia do grudnia 2022 r., najwięcej materiałów dotyczyło Adama Struzika (9326 publikacji), marszałka Mazowsza, który publicznie atakował rząd m.in. w sprawie braku partycypacji w kosztach utrzymania służby zdrowia czy rosnących cen energii. Za nim znaleźli się Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego (8508 publikacji), Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego (8060), i Witold Kozłowski, marszałek województwa małopolskiego (6604).
W kontekście dotarcia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta