Nad Wisłą narodzi się wkrótce nowy jednorożec
Cosmose jest na dobrej drodze, by dołączyć do elitarnego grona, w którym są tylko dwa rodzime start-upy – DocPlanner i Booksy. W ich ślady chce iść jednak więcej firm. Czy polski rynek innowacji się ożywi?
NEAR, szwajcarska fundacja działająca na niezwykle perspektywicznym rynku Web3 (koncepcja nowego, zdecentralizowanego internetu), zainwestowała w Cosmose AI. Strony nie ujawniają wartości umowy, ale wiadomo, że dzięki tej transakcji założony w 2014 r. start-up osiągnął wartość ponad 2 mld zł. Tym samym spółka Mirona Mironiuka, która za pomocą innowacyjnych narzędzi wspiera sprzedaż w sklepach stacjonarnych, wkrótce może zostać trzecim polskim jednorożcem.
Znane marki stawiają na polską technologię
Cosmose AI opracował zaawansowaną technologię, opartą na algorytmach sztucznej inteligencji, która – wykorzystując np. dane z wi-fi i GPS smartfonów – jest w stanie tak precyzyjnie lokalizować konsumentów, że może określić nawet, w której części sklepu się znajdują. Z wykorzystaniem algorytmów AI platforma prognozuje też kto i kiedy odwiedzi sklep, przewidując zachowania zakupowe (łączy anonimowe ID użytkowników smartfonów z geolokalizacją, a w efekcie pozwala to sklepom na lepsze poznanie zachowań swoich klientów oraz dostosowanie strategii marketingu i sprzedaży do ich potrzeb). Z tego rewolucyjnego narzędzia polskiej firmy korzystają m.in. takie marki jak L’Oreal, Estée Lauder czy największy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta