Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ubrać się modnie, ale tanio

11 maja 2023 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita

Outlety i popularne sieciówki odbierają dziś klientów markom odzieżowym i obuwniczym ze średniej półki cenowej – wynika z najnowszych danych polskich przedsiębiorstw.

Nie ma jeszcze pełnych danych makroekonomicznych o sytuacji gospodarki w kwietniu, ale co nieco można już wyczytać z wyników miesięcznych firm. Coraz wyraźniej widać, że konsumenci w Polsce szukają cenowych okazji. Obroty firm rosną, ale wolniej, niż wynosi inflacja.

Szukają okazji

Solar Company, poznańska firma prowadząca sieć sklepów z damską odzieżą i dodatkami ze średniej półki cenowej pod marką Solar, w kwietniu miała przychody wyższe niż w takim samym miesiącu 2022 r., ale wzrost był nieznaczny: o 2,5 proc. (do 14,2 mln zł). Salony własne Solaru przyniosły 13,1 mln zł (12,7 mln zł przed rokiem), czyli o 3,1 proc. więcej.

Jak podaje Stanisław Bogacki, prezes i główny akcjonariusz Solaru, taki wynik sklepy odnotowały, mimo że o 10 proc. spadła liczba sprzedanych sztuk...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12567

Wydanie: 12567

Spis treści
Zamów abonament