W biznesie kluczowe jest słuchanie swoich pracowników
Słuchanie ludzi wymaga odwagi. Nie wystarczy zapytać: co faktycznie sądzisz? Należy być także gotowym na wysłuchanie odpowiedzi, zarówno na pozytywny, jak i negatywny feedback, mówiono podczas dyskusji poświęconej roli biznesowych liderów.
Jak zarządzać biznesem w trudnych czasach, jakie strategie działania przyjmować, jak powinny w tej sytuacji zachowywać się czołowe firmy na rynku? O tym dyskutowali uczestnicy panelu „How to Be a Good Leader in a Bad Economy” („Jak być dobrym liderem w złej gospodarce”) podczas konferencji Impact ’23 w Poznaniu.
Paneliści podkreślali, że w kontekście europejskim polska gospodarka radzi sobie całkiem dobrze. Jednak ogólnie sytuacja się pogorszyła za sprawą splotu różnych czynników: wychodzenia gospodarek ze wstrząsu pandemicznego, inflacji oraz turbulencji na różnych rynkach wywołanych wojną za wschodnią granicą.
W Polsce taka zmiana ma miejsce po raz pierwszy od lat. Stawia to przed przedsiębiorstwami różnorakie wyzwania. Jak sobie z nimi radzić, pytała prowadząca debatę Bianca Lopes.
Odpowiedzialność i rola liderów
Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu odpowiedzialna za obszar strategii personalnej (Chief People Officer, CPO), Grupa Żabka, nawiązała do aktualnie panującego w Polsce kryzysu gospodarczego.
– W tej sytuacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta