Cydr wraca na stoły w wielkim stylu
Jako jeden z największych producentów jabłek wiele razy Polska przegapiła szanse wypromowania tego trunku. Ale i tak łapie on teraz drugi oddech.
W 2022 r. Polacy wydali na alkohole nieco ponad 48 mld zł, o 10 proc. więcej niż w rok wcześniej, co jest jednak efektem głównie rosnących cen i podwyżek akcyzy. Jak wynika z danych NielsenIQ, cydr cieszy się dwukrotnie szybszym tempem rozwoju wartości sprzedaży aniżeli alkohole ogółem, choć to nadal nisza.
Nisza, ale szybko rośnie
– Cydr to 0,12 proc. wartości sprzedaży wszystkich alkoholi. W dobie dwucyfrowej inflacji warto jednak patrzeć na wielkość sprzedaży, aby wnioskować o kondycji kategorii – mówi Anna Wagner, z NielsenIQ. – Tu dynamika nie jest już tak imponująca, bo zwyżkami sterują przede wszystkim rosnące ceny, ale w przeciwieństwie do alkoholi ogółem, których wielkość sprzedaży maleje, cydry wychodzą obronną ręką – dodaje. Podkreśla, że obok wpływu cen w przypadku cydru poprawa dystrybucji miała zdecydowanie pozytywny wpływ na odwrócenie negatywnego trendu, który dotykał tę kategorię. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta