Viaplay odpuszcza światową ligę
Szwedzka grupa medialna wycofuje się ze strategii budowy globalnego gracza streamingowego. Wyjdzie m.in. z Polski.
Po niecałych dwóch latach od debiutu w Polsce szwedzka grupa prowadząca kanały telewizyjne, ale i platformę streamingową specjalizującą się w transmisjach wydarzeń sportowych chce wycofać się z rynków zagranicznych. Szuka kupców na swoje aktywa.
Trudna monetyzacja
Ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, krajów bałtyckich i Polski zamierza wycofać się Grupa Viaplay – ogłosił w czwartek rano przy okazji prezentacji wyników kwartalnych nowy prezes skandynawskiej firmy Joergen Madsen Lindemann. Jak szybko i w jaki sposób ma się to stać, jeszcze nie wiadomo. Powód: obrona rentowności i dodatnich przepływów gotówkowych.
Opcje są trzy: sprzedaż, partnerstwo lub zamknięcie biznesu. – Rozmawiamy już z wieloma podmiotami – powiedział Lindemann. Ta deklaracja nie uspokoiła akcjonariuszy Viaplay. W czwartek kapitalizacja spółki w Sztokholmie skurczyła się o ponad 40 proc. Przez zaledwie 1,5 miesiąca spadła zaś o ponad 80 proc. – z 17,6 mld SEK do 2,7 mld SEK w czwartek (w przybliżeniu z 7 mld zł do 1 mld zł).
Lindemann przedstawia nowy plan jako ratunek dla firmy. Zakłada on koncentrację na rynkach nordyckich i ograniczenie inwestycji w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta