Liczba paragonów spada wszędzie, ale to chwilowe
Digitalizacja będzie postępować. Rynek cały czas oscyluje wokół zakupów stacjonarnych, ale w dłuższej perspektywie inwestowanie w e-commerce to jedyna droga – mówi prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka.
Czy Eurocash jest zadowolony z realizacji ogłoszonej przed rokiem strategii?
Skupiliśmy się w ciągu tego roku na takich elementach jak połączenie hurtu czy digitalizacja, większy nacisk położyliśmy też na lepszą współpracę z naszymi sieciami partnerskimi. Od 1 stycznia 2024 r. nasze główne jednostki biznesowe, czyli Cash & Carry oraz Dystrybucja, będą funkcjonowały tak naprawdę jako jedna. To była gigantyczna praca wykonana przez cały zespół pod wodzą Tomasza Polańskiego, szefa biznesów hurtowych. Projekt jednego hurtu to ogromna rewolucja dla Grupy i ważny kamień milowy, który znalazł początek właśnie w ogłoszonej rok temu strategii.
W obszarze organizacji sieci detalicznych powstały Eurocash Sieci Partnerskie, czyli wspólne zarządzanie sieciami Groszek, ABC i Euro Sklep. To projekt realizowany pod egidą Pedro Martinho, który skupia się na tym, żeby zarządzać tymi sieciami nie tylko w charakterze rynku zbytu dla hurtu, ale przede wszystkim pod względem konkurencyjności na rynku detalicznym. Wiele się tu pojawiło w zakresie wspólnych ofert cenowych, aplikacji dla klientów, przybyło też dedykowanych opcji zakupowych dla sklepów. Dzięki temu placówki naszych partnerów mogą być bardziej konkurencyjne na rynku. Ma to też związek z wykorzystaniem systemu POS, który...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta