Sklepy nadal znikają tysiącami, a sieci rosną
W 2023 r. zlikwidowano ponad 3 tys. sklepów, głównie małych. Kolejne 10 tys. zawiesiło działalność. W tym samym czasie duże sieci nie przestają się rozwijać.
Na koniec 2023 r. liczba sklepów w Polsce spadła poniżej 370 tys., co oznacza, że w rok skurczyła się o ponad 3 tys. – wynika z najnowszych danych wywiadowni Dun & Bradstreet. To jednak nie jest pełen obraz branży, kolejne 10 tys. działalności gospodarczych zostało bowiem w tym okresie zawieszonych.
Kurczy się większość sektorów rynku, wzrost widać natomiast w przypadku np. placówek z wyrobami medycznymi, ale też z tytoniem czy odzieżą, co pokazuje zmiany w nastawieniu konsumentów.
Sieci nadal rosną
W liczbach bezwzględnych kurczy się wyraźnie sektor sklepów spożywczych, choć nadal ich liczba przekracza 90 tys. i dominuje pod względem liczby placówek handlowych. Ofiarą trendu są jednak głównie małe, niezależne placówki. Sieci handlowe mimo spadku optymizmu konsumentów i ograniczania wydatków wciąż się rozwijają i wiele z nich w najmniejszym stopniu nie spowolniło tempa rozwoju.
Widać to choćby po sieci Żabka,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta