Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Torowa rewolucja w Szczecinie

22 stycznia 2024 | Życie Regionów | rp.pl
Plac Żołnierza Polskiego przebudowany w ramach Torowej rewolucji mat.pras.
źródło: Rzeczpospolita
Plac Żołnierza Polskiego przebudowany w ramach Torowej rewolucji mat.pras.
Nowa pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Szafera ma cztery perony tramwajowe długości 90 m każdy
autor zdjęcia: mat.pras.
źródło: Rzeczpospolita
Nowa pętla tramwajowo-autobusowa przy ul. Szafera ma cztery perony tramwajowe długości 90 m każdy

Zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego i poprawa stanu technicznego tras tramwajowych to główne cele projektu „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II”.

Przedsięwzięcie obejmuje newralgiczne, najbardziej obciążone komunikacyjnie arterie miasta.

Szczecin ma jedną z najbardziej rozwiniętych sieci tramwajowych w Polsce. Szczecińskie tramwaje przewożą rocznie 65 mln pasażerów. Długość pojedynczego toru wynosi 118,74 km. Długość modernizowanych torowisk w ramach projektu to 25,79 km (21,7 proc. istniejących).

Torowa rewolucja – bo tak ze względu na bezprecedensową skalę został nazwany pakiet inwestycji tramwajowo-drogowych – rozpoczęła się w roku 2016. Większość zadania jest już wykonana. Tramwaje jeżdżą płynniej i ciszej, zmniejszyła się awaryjność torowisk, a mieszkańcy, zwłaszcza szczecińscy kierowcy, już tak mocno nie narzekają na objazdy i korki. Utrudnienia w ruchu to była (i jeszcze częściowo jest) nieunikniona cena za konieczną modernizację kluczowych dla funkcjonowania miasta ulic.

Dodatkowe korzyści inwestycji z punktu widzenia komunikacji tramwajowej to:

∑ skrócenie czasu podróży,

∑ mniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów,

∑ poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,

∑ wzrost poziomu bezpieczeństwa w komunikacji,

∑ zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko,

∑ zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na klimat,

∑ zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury.

Projekt obejmuje następujące...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 12778

Wydanie: 12778

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament