Torowa rewolucja w Szczecinie
Zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego i poprawa stanu technicznego tras tramwajowych to główne cele projektu „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II”.
Przedsięwzięcie obejmuje newralgiczne, najbardziej obciążone komunikacyjnie arterie miasta.
Szczecin ma jedną z najbardziej rozwiniętych sieci tramwajowych w Polsce. Szczecińskie tramwaje przewożą rocznie 65 mln pasażerów. Długość pojedynczego toru wynosi 118,74 km. Długość modernizowanych torowisk w ramach projektu to 25,79 km (21,7 proc. istniejących).
Torowa rewolucja – bo tak ze względu na bezprecedensową skalę został nazwany pakiet inwestycji tramwajowo-drogowych – rozpoczęła się w roku 2016. Większość zadania jest już wykonana. Tramwaje jeżdżą płynniej i ciszej, zmniejszyła się awaryjność torowisk, a mieszkańcy, zwłaszcza szczecińscy kierowcy, już tak mocno nie narzekają na objazdy i korki. Utrudnienia w ruchu to była (i jeszcze częściowo jest) nieunikniona cena za konieczną modernizację kluczowych dla funkcjonowania miasta ulic.
Dodatkowe korzyści inwestycji z punktu widzenia komunikacji tramwajowej to:
∑ skrócenie czasu podróży,
∑ mniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów,
∑ poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego,
∑ wzrost poziomu bezpieczeństwa w komunikacji,
∑ zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko,
∑ zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na klimat,
∑ zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury.
Projekt obejmuje następujące...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta